tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
email: centrum@biomed.org.pl

Rejestracja

1
2
4
5
ADHD u dzieci
Wyszukaj w serwisie
Podstawowe objawy zespołu nadpobudliwości ruchowej można definiować na bazie dwóch klasyfikacji:
  • ICD-10 (Międzynarodowa Klasyfikacja Chorób)
  • DSM- IV (Klasyfikacja zaburzeń psychicznych Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego)
Zasadniczym kryterium w rozpoznaniu nadruchliwości względem ICD-10 jaki DSM- IV, jest nasilona nadruchliwość w różnych sytuacjach życiowych, które występują niezależnie np. w szkole oraz w domu. Aby można było mówić o zespole ADHD, objawy zaburzenia koncentracji oraz uwagi muszą utrzymywać się przez okres 6 miesięcy.
 

Objawy ADHD można podzielić na trzy kategorie:
  • problemy z impulsywnością
  • problemy z nadmierną ruchliwością
  • problemy z utrzymaniem koncentracji.

Charakterystyczne cechy postawy zachowania dzieci z ADHD:
  • Krzyś, wydawałoby się, uwielbia zabawę klockami, ale nie potrafi zająć się nimi dłużej niż przez kilka minut;
  • Ala niechętnie sięga do zadań domowych, trzeba ją bardzo pilnować i do tego namawiać;
  • Jasiu zaczyna rysować ulubione domki i statki, ale nigdy ich nie kończy;
  • Filip wyrywa się ciągle z odpowiedziami zanim jeszcze zostało do końca wypowiedziane pytanie;
  • Kacper nie potrafi powtórzyć tego, co przed chwilą ktoś do niego powiedział;
  • Ania zapomina o odrabianiu lekcji, nie pamięta gdzie położyła kredki, książkę czy zeszyt, często po prostu je gubi;
  • Dominika często nie reaguje na konkretne polecenia słowne, jakby po prostu ich nie słyszała;
  • Piotruś nie potrafi poczekać na swoja kolejkę podczas zabawy z innymi dziećmi;
  • Kasia podczas lekcji wstaje z krzesła i chodzi po klasie nie reagując na upomnienia pani;
  • Patryk często traci humor i wykazuje zmienność nastrojów, a także nierzadko bywa zły i rozdrażniony.

Więcej o objawach i postępowaniu z dzieckiem z ADHD znajdziesz tutaj oraz tutaj.