tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
email: centrum@biomed.org.pl

Rejestracja

Czym jest RehaCom

Wyszukaj w serwisie

Metoda RehaCom - rehabilitacja funkcji poznawczych

Terapeutycznym celem metody RehaCom jest poprawa sprawności przy wszystkich rodzajach zaburzeń funkcji poznawczych mózgu (pamięć, koncentracja, uwaga, koordynacja psychoruchowa).
Cel ten został osiągnięty poprzez zaprojektowanie przyjaznych dla pacjenta specjalnych programów reedukacyjnych. Obecnie nikt już nie kwestionuje znaczenia wczesnego oddziaływania terapeutycznego w przypadku zaburzeń spowodowanych uszkodzeniem mózgu. Intensywne badania w tym zakresie doprowadziły do rozwoju nowych metod rehabilitacyjnych.


Od roku 1986 neurolodzy oraz psychologowie z Magdeburga i Wiednia stale rozwijali i udoskonalali techniki stosowane w reedukacji czynności poznawczych i ruchowych. Rezultatem tej interdyscyplinarnej współpracy, wspieranej przez firmę Dr Schuhfried, jest zbiór metod i treningów pod nazwą RehaCom, stosowanych z powodzeniem w różnych medycznych i psychologicznych instytucjach od 1989 roku w Polsce i na świecie. Przydatność i skuteczność metody RehaCom zweryfikowano w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie.
 
 

Dla kogo metoda RehaCom?

Treningi metodą RehaCom są wskazane dla dzieci i dorosłych, u których występują zaburzenia funkcji poznawczych spowodowanych ogniskowym lub uogólnionym uszkodzeniem mózgu:
  • zaburzenia pamięci słownej i bezsłownej
  • zaburzenia uwagi i koncentracji
  • zaburzenia logicznego myślenia
  • zaburzenia percepcji i kojarzenia
  • zaburzenia pamięci i rozpoznawania twarzy
  • zaburzenia czasu reakcji
  • zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • zaburzenia funkcji planowania
  • zaburzenia funkcji poznawczych po udarze i wylewie.
Polecany dla dzieci z ADD, ADHD i trudnościami szkolnymi.
 

Jak działa metoda RehaCom?

Pacjent trenuje za pomocą specjalnego panelu, który umożliwia również rehabilitację osób z problemami w zakresie koordynacji ruchowej. Metoda RehaCom zawiera zestaw przyjaznych treningów reedukacyjnych opracowanych na podstawie badań neuropsychologów z Wiednia.
 

Zalety metody RehaCom

  • możliwość dostosowania trudności zadania do pacjenta - zasada ta zakłada, że aby pacjent był pozytywnie zmotywowany podczas trwania treningu, zadanie nie może być ani zbyt trudne, ani zbyt łatwe
  • wielowymiarowość - jeśli na przykład osoba ćwiczy uwagę, do programu ćwiczeń mogą być stopniowo włączane zadania związane z ćwiczeniem sprawności innych funkcji, jak np. pamięć krótkoterminowa czy rozwiązywanie problemów. Kiedy pacjent prawidłowo rozwiąże zadanie, dostaje pozytywną informację zwrotną. Jeśli popełni błąd, otrzymuje pomoc i informacje dodatkowe. Jest to koncepcja zgodna z zasadami psychologii uczenia się.
Więcej o RehaCom tutaj.