tel. kom. 693-396-774
tel./fax: (71) 336 10 36
email: centrum@biomed.org.pl

Rejestracja

TERAPIA
Wyszukaj w serwisie

Terapia EEG Biofeedback

Biofeedback jest jedną z najbardziej rekomendowanych form terapii dla pacjentów z ADHD przez Amerykańską Akademię Pediatrii (best support Level 1).

EEG-Biofeedback to profesjonalny trening mózgu. Pacjent nie musi używać klawiatury. Informacja o stanie umysłu pacjenta jest mu przekazywana za pośrednictwem sygnału EEG.
Jest to rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej. Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji bądź gry wideo). Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu pacjent wie, kiedy jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu i tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.
Więcej o metodzie tutaj.
Biofeedback ma bardzo szerokie zastosowanie, zarówno u dzieci, jak i u dorosłych. Trening jest stosowany nie tylko w praktyce klinicznej (ADHD, ADD, dysleksja, zaburzenia lękowe), ale także służy jako metoda treningowa dla osób zdrowych w celu poprawy funkcjonowania umysłu. Dotyczy to m.in. sportowców (np. Adama Małysza), pilotów, menedżerów czy studentów przed egzaminami.

Wskazania dla dorosłych:
  • problemy z pamięcią i koncentracją,
  • problemy z planowaniem i skupieniem,
  • mała odporność na stres,
  • padaczka,
  • zaburzenia lękowe,
  • depresja,
  • zaburzenia samooceny,
  • w terapii tików i zespołu Touretta,
  • w zaburzeniach przyjmowania pokarmów (bulimia, anoreksja),
  • w terapii uzależnień (alkoholizm, narkomania, hazard),
  • treningi wskazane są również dla osób zdrowych, których praca wymaga skupienia, szybkich prawidłowych decyzji lub gdy powoduje długotrwały stres (biznesmeni, kontrolerzy, służby mundurowe, służba zdrowia, lotnictwo, nauczyciele, sportowcy).


Wskazania dla dzieci:
  • zaburzenia pamięci i koncentracji uwagi,
  • poprawa szybkości uczenia się,
  • nadpobudliwość psychoruchowa (ADHD),
  • problemy szkolne,
  • dysleksja, dysortografia,
  • trema, reakcje stresowe, agresja,
  • chęć poprawy wyników w dziedzinach wymagających koncentracji (sport, muzyka).